ilustrační obrázek

JCMM podává pomocnou ruku jihomoravským učitelům

31.3.2022 10:30
Šest až osm vyučovacích hodin denně, třídnická hodina a místo zaslouženého odpočinku opravování písemek a příprava na další školní den. A to nemluvíme o soukromém a rodinném životě.

Takhle nějak vypadá typický den učitele. Není snad třeba dodávat, že podobný životní styl plný stresu může mít negativní dopady na psychiku pedagoga, pokud včas nevyhledá odbornou pomoc. A právě tu od konce března nově nabízí organizace JCMM v podobě Otevřené supervize.

„Supervize je prostor, ve kterém se pedagog může ve svém životě na hodinu zastavit a o svých problémech si promluvit. Supervizor ho velmi pozorně vyslechne a pomůže supervidovaným najít řešení. Právě díky rozhovoru je mnohdy snadnější najít řešení, než když je na to člověk sám. Využíváním pravidelné supervize dochází k úlevě, člověk získává pocit, že není na problémy sám, roste motivace k práci a také k nacházení vlastního řešení nejrůznějších situací,“ vysvětlila smysl supervize Tereza Musilová, supervizorka JCMM.

Program Otevřené supervize pro jihomoravské pedagogy začíná 30. března a bude se konat vždy poslední středu v měsíci (další termíny do konce školního roku jsou 27. dubna, 25. května a 29. června), a to vždy od 14 do 16 hodin v sídle JCMM na adrese Česká 11 v Brně.

„První skupina je otevřená pro 15 pedagogů z Jihomoravského kraje. Pro účast je nutné se přihlásit. Jde to online na adrese https://vzdelavanivsem.cz/supervize,“ informovala Musilová.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že supervize funguje. „Supervize je pro mně bezpečné místo, kde mohu říct cokoliv, co v sobě nosím. Supervize je vzácný dar času pro mě a nová zkušenost na mé cestě k sebepoznání. Jsem moc ráda za možnost citlivého, lidského, profesionálního a diskrétního doprovázení. Supervize pro mě jsou otázky a odpovědi, kameny na cestě k sobě samé. Je to prostor, kde jsem důležitá já,“ popsala své pocity ze supervize jedna ze stávajících účastnic.

V případě zájmu o supervize uvažuje JCMM o rozšíření kapacity. „Jsme přesvědčeni o tom, že učitelé potřebují v dnešní nelehké době podporu a odbornou pomoc,“ uvedl Miloš Šifalda, ředitel JCMM.

Otevřená supervize je součástí projektu implementace Krajského akčního plánu na rozvoj vzdělávání v Jihomoravském kraji.