Operátoři na bezplatné lince 800 129 921 k očkování proti onemocnění COVID-19 pomáhali zájemcům s registrací v centrálním rezervačním systému Ministerstva zdravotnictví. Linka fungovala nepřetržitě od 1. listopadu 2021, dnes (18. února 2022) úderem 15. hodiny skončila svůj provoz.
Informační krizová linka byla v provozu každý pracovní den v době 8:00 – 15:00. Během 3,5 měsíce fungování operátoři odbavili téměř 3 000 hovorů. Celkem se v tomto období střídalo 23 operátorů – zaměstnanců Krajského úřadu JMK, v počtu zhruba 5 až 15 operátorů denně.
Hovory se nejčastěji týkaly následujících témat: registrace k očkování, rezervace termínů k očkování, informace o očkovacích místech (adresy, kontakty, otevírací doba, kapacita, vakcína, kterou očkují), registrace k očkování posilující dávkou, registrace imobilních pacientů k očkování mobilním týmem v místě jejich bydliště, poradenství v případě problémů s registrací a rezervací k očkování, certifikátů o očkování, informačních systémů Ministerstva zdravotnictví (Tečka, Očkovací portál občana, 1221) apod.
„Krizová linka měla smysl, operátorky pomáhaly s registrací především starším lidem, kteří si sami neuměli poradit nebo neměli potřebnou elektroniku k přihlášení. Skončila ve chvíli, kdy je nákaza na ústupu a zájem o její využívání opadl,“ sdělil jihomoravský hejtman Jan Grolich.