Základní předpisy v oboru nákladní a osobní dopravy


  • Pokyn č. 1 (čl. 12 nařízení (ES) č. 561/2006) výjimka z limitů pro minimální dobu odpočinku a maximální dobu řízení za účelem nalezení vhodného místa zastávky
  • Pokyn č. 2 (čl. 9 nařízení (ES) č. 561/2006) zaznamenávání doby jízdy řidiče na místo, které není obvyklým místem převzetí nebo odevzdání vozidla v rámci působnosti nařízení (ES) č. 561/2006
  • Pokyn č. 3 (čl. 4 písm. d) a f) nařízení (ES) č. 561/2006) příkaz přerušit přestávku nebo denní nebo týdenní odpočinek za účelem přeparkování vozidla na konečné zastávce, na parkovištích nebo v pohraničních oblastech
  • Pokyn č. 4 (čl. 1 nařízení (EHS) č. 3821/85, který odkazuje na nařízení (ES) č. 1360/2002 (příloha 1B)) zaznamenávání doby jízdy na digitálním tachografu při provozech s častými nebo vícebodovými zastávkami
  • Pokyn č. 5 (čl. 11 odst. 3 a článek 13 směrnice 2006/22/ES) formulář potvrzení o činnostech zavedený rozhodnutím Komise (2009/959/EU) ze dne 14. prosince 2009, kterým se mění rozhodnutí 2007/230/ES o formuláři o předpisech v sociální oblasti týkajících se činností v silniční dopravě
  • Pokyn č. 6. (čl. 9 odst. 1 nařízení (ES) č. 561/2006) vykazování času stráveného na trajektu nebo ve vlaku, pokud má řidič k dispozici lůžko nebo lehátko
  • Pokyn č. 7 (čl. 8 odst. 2 a 5 nařízení (ES) č. 561/2006) význam slov „každých 24 hodin“
  • Pokyn č. 8 (čl. 29 nařízení (EU) č. 165/2014 (čl. 16 zrušeného nařízení č. 3821/85) a čl. 13 bod 3 přílohy Evropské dohody o práci posádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě (AETR)) výjimečné situace, kdy je přípustné řízení bez karty řidiče