ilustrační obrázek

Kampaň pomůže s finanční gramotností žáků

7.2.2025 11:00
Mladí lidé v Jihomoravském kraji dostanou šanci naučit se efektivně ovládat své finance. Kampaň z dílny Vzdělávacího institutu pro Moravu má za cíl vyplnit mezery ve vzdělání a připravit studenty na zodpovědné finanční rozhodování.

Za podpory Nadace České spořitelny reaguje VIM na negativní zjištění České školní inspekce.

„Finanční gramotnost není žádná věda pro ekonomy, ale základní dovednost pro každého. Proto do toho jdeme a chceme, aby se studenti v penězích vyznali aspoň tak dobře, jako se dnes vyznají na TikToku,“ říká hejtman Jan Grolich.

Česká školní inspekce odhalila, že zhruba pětina středoškoláků je finančně negramotná. Nejnižší míru vzdělání vykazují studenti středních odborných škol. Jihomoravský kraj zareagoval v loňském roce nabídkou vzdělávacích akcí pro pedagogy, které se zaměřují na zahrnutí výuky finanční gramotnosti do jednotlivých předmětů. „Finanční gramotnost je mezipředmětová disciplína, která není většinou na školách pevně připojena k žádnému předmětu. Ukazujeme cestu pedagogům, jak ji vyučovat např. v hodinách občanské nauky nebo matematiky,“ doplňuje Leona Sapíková, ředitelka VIM – Vzdělávacího institutu pro Moravu.

Navazujícím krokem je nyní osvětová kampaň. „Mladí musí umět zacházet s penězi, jinak mohou mít problémy už od začátku dospělého života. Studenti odborných škol jsou budoucí živnostníci a podnikatelé, proto je pro nás zásadní, aby si řádné hospodaření osvojili,” komentuje Karel Jurka, radní Jihomoravského kraje pro školství.

Dne 7. února byla podepsána dohoda signatářů, kteří se zavázali spolupracovat na realizaci kampaně. Na kampani, která poběží během jarních měsíců, se finančně podílí Jihomoravský kraj prostřednictvím organizace VIM a Nadace České spořitelny. Nadace poskytla příspěvek ve výši 500 tisíc korun, přičemž celkové náklady jsou předpokládány ve výši jednoho milionu korun.

„Projekt podporujeme, protože věříme, že každý student by měl mít nástroje k tomu, aby mohl efektivně hospodařit s penězi a lépe se orientovat v dnešním rychle se měnícím finančním světě,“ uzavírá Vlastimil Vaněk, zástupce Nadace České spořitelny.

Celý projekt povede Vzdělávací institut pro Moravu, který zapojí i další subjekty. Odbornou část zaštítí zástupci organizace Nekrachni, studentské parlamenty naopak pomohou se sdílením kampaně mezi studenty svých škol.

Podpis-01.jpg
Podpis-13.jpg
Podpis-28.jpg
Podpis-32.jpg
Podpis-45.jpg