ilustrační obrázek

Setkání informatiků obcí a PO 2024

14. a 15. listopadu 2024, Hotel Galant Lednice, ulice 21. dubna 657 (48.8025689N, 16.8015722E)

Prezentace ke stažení

PROGRAM
SETKÁNÍ INFORMATIKŮ
obcí Jihomoravského kraje a Jihomoravským krajem zřizovaných příspěvkových organizací,
které se uskuteční
14. a 15. listopadu 2024
v Lednici, v hotelu Galant, na ulici 21. dubna 657

Setkani

8:30

9:15
Prezence
a registrace účastníků
9:15

9:20

Úvodní slovo - Miroslav Vacula, vedoucí odboru informatiky KrÚ JMK, David Obhlídal, vedoucí oddělení informačních systémů KrÚ JMK

9:20

9:50

Digitální technická mapa II. v Jihomoravském kraji – Vladimír Klimeš, OI KrÚ JMK

Aktuální stav a vývoj projektu DTM, jeho druhá vlna v JMK, PO a obcích Jihomoravského kraje

9:50

10:20

Legislativní změny v ekonomice úřadů a organizací na rok 2025 – Pavel Dvořák, GORDIC spol. s r.o.

Seznámení se z připravovanými legislativními změnami v ekonomice v roce 2025. Nebude chybět výčet zásadních inovací IS GINIS, které souvisí s jeho vývojem a rozvojem, zároveň vás seznámíme s připraveností IS GINIS na budoucí změny v legislativě

10:20

10:40

Funkční a technologické inovace spisové služby – Vlasta Jindřichová, GORDIC spol. s r.o.

Spisová služba je základním IS pro úřady a organizace. Co se mění a změní od roku 2025? Víte, že od určité velikosti organizace lze provozovat pouze certifikovanou spisovou službu? Od kdy to bude a co vše stojí za touto změnou se dozvíte, pokud budete přítomni na této prezentaci

10:40

11:00
Coffee break
11:00

11:30

Automatické prověřování úrovně zabezpečení – Roman Kropáč, ICZ a.s.

11:30

12:00

Kybernetická trojnožka – Božetěch Brablc, DATASENSE s.r.o.

Každá organizace v současné době má nějakým způsobem zabezpečené své IT technologie. V závislosti na velikosti či povaze podnikání je fungování společnosti podporováno popsanými procesy, v některých případech i těmi, které se dotýkají bezpečnosti. V neposlední řadě je organizace živý organismus, na který působí vnější vlivy a samozřejmě výrazně i ty vnitřní, především její zaměstnanci, tj. uživatelé z pohledu IT.
Krátce se zamyslíme nad podílem technologií, procesů a uživatelů v rámci kybernetické bezpečnosti celé organizace a jakým způsobem se navzájem ovlivňují.

12:10

13:20
Oběd
13:20

14:00

Blok Digitální a informační agentura a NAKIT – Martin Cerman, Pavel Mánek, Digitální a informační agentura, Martin Kulich, NAKIT

Aktuální stav CMS 2 a výhled k CMS 2.5
Budování elektronické cesty veřejné správy - rekapitulace
Vize digitalizace veřejné správy – Portál digitální veřejné správy
Statistiky provozu CMS, příklady identifikace nežádoucího provozu a možnosti nápravy Vize

14:00

14:30

Efektivní monitoring a správa síťového prostředí - první krok ke zlepšení obranyschopnosti infrastruktury – Martin Klička, Jan Vohradský, OMNILINK Services a.s., Roman Tomášek, ALEF NULA, a.s.

Pořídit bezpečnostní aktivní i pasivní prvky sítě organizace či úřadu jsou jistě základním kamenem pro posílení kybernetické bezpečnosti. Víte však, co se vám děje ve vaší síti za těmito prvky nebo i s nimi? Pokud útočník překoná obranný val, dokážete to identifikovat nebo dokonce najít? Zkusíme vám sdělit, že to jde, že je vlastně nutné vědět, co se děje ve vaší síti. Pomocníky k tomu vám také můžeme pomoci najít.

14:30

15:00

Bezpečnostní dohled jako služba – Petr Vejmělek, Aricoma a.s.

Vysvětlíme, co se skrývá pod pojmy Managed Detection and Response – MDR a Security Operations Centrum as a Service – SOCaaS. Představíme náš bezpečnostní tým, jeho role, složení, nástroje a činnosti. Dovíte se také jak pracujeme s cenotvorbou u našich služeb bezpečnostního dohledu Aricoma SOC a Aricoma MDR a jak vám mohou pomoci s naplňováním shody s návrhem nového Zákona o kybernetické bezpečnosti (ZoKB), který reflektuje evropskou směrnici NIS2.

15:00

15:25
Coffee Break
15:25

15:55

Jak si zjednodušit práci pomocí Microsoft Copilot – Petra Hartová, Iveta Makovská

AI – pojem, který hýbe světem. Lehce se dotkneme jedné ze jeho částí. Seznámíme vás s tím, co je MS Copilot, k čemu je MS Copilot vhodný a k čemu se naopak vůbec nehodí. V praktických ukázkách vám ukážeme prostředí a možnosti použití.

15:55

16:25

Kvalifikované služby od Software602 – Jiří Šírek a Radek Vondruška, Software602 a.s.

Seznámíme účastníky s aktuálním přehledem kvalifikovaných služeb, novinkami v oblasti formulářových řešení a tvorby interních i externích schvalovacích procesů.

16:25

17:00

Na velikosti nezáleží, aneb jak dohonit ty velké – Aleš Vokál, Pavel Gadžuk, ALP Security, s.r.o.

Kybernetičtí útočníci si nevybírají podle velikosti organizace – i menší města a obce mohou být cílem útoků. Zaměříme se na možnosti automatizace skenů zranitelností a penetračního testování jako nástroje pro posílení bezpečnosti v souladu s požadavky směrnice NIS2, přenesené do českého právního rámce. Hlavní součástí bude případová studie jedné z obcí Jihomoravského kraje, na které ukážeme, jak lze pomocí platformy HiraGuard zefektivnit kybernetickou ochranu i v menších institucích. Účastníci se dozví, jak automatizované nástroje zjednodušují správu kybernetické bezpečnosti a umožňují zvládat rizika efektivně, dostupně a přístupně pro každý rozpočet.

17:00

17:45

Diskuse a příspěvky zúčastněných - příklady dobré praxe, individuální diskuse k optimalizaci provozu jednotlivých obcí a k funkcím Portálu DVS – Pavel Mánek, DIA

Dotazy a hlasování (anonymní, volitelně s uvedením jména) budou uvedeny na www.slido.com, po zadání kódu # 6738140 nebo naskenování QR kódu

slido

18:30 Večeře formou bufetu
20:00 Řízená ochutnávka vín
21:00

24:00
Volný program, networking, řízená i neřízená konzumace

Těšíme se na setkání s Vámi, děkujeme za projevený zájem účasti na této akci. Věříme, že pro Vás bude přínosem nejen obsah prezentací, ale i osobní setkání s kolegy.

 

Za odbor informatiky Jihomoravského kraje
Miroslav Vacula
vedoucí odboru

Změna programu vyhrazena, sledujte na adrese https://www.jmk.cz/setkani

 

Program setkání v pdf