ilustrační obrázek

Rekonstrukce traťového úseku Kyjov (mimo) – Veselí n. M. (mimo)

19.6.2024 8:00

dokumentace pro vydání územního rozhodnutí (DUR) zde

Předmětem žádosti je umístění stavby dopravní infrastruktury – stavby dráhy, podle § 1 odst. 2 písm. b) zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací (liniový zákon), ve znění účinném do 31.12.2023, spočívající v kompletní rekonstrukci části trati Veselí nad Moravou - Blažovice (- Brno) a částečné rekonstrukci trati Bzenec - Moravský Písek.  V celém úseku trati Kyjov (mimo) – Veselí nad Moravou (mimo), včetně ŽST Vlkoš a ŽST Bzenec, bude provedena rekonstrukce železničního svršku a sanace železničního spodku s cílem zvýšení traťové rychlosti. Bude zachováno stávající zemní těleso bez přeložek v úseku trati Kyjov – Vlkoš. V úseku trati Vlkoš – Veselí nad Moravou jsou navrženy přeložky. Dále bude navrženo nové zabezpečovací zařízení, sdělovací zařízení, úprava nebo nová výstavba pozemních objektů, mostních objektů a propustků, úprava pozemních komunikací, elektrizace a výstavba SpS Bzenec-Olšovec, vše dle schválené “Studie proveditelnosti trati Veselí nad Moravou – Blažovice (-Brno)”. Součástí stavby je také elektrizace již rekonstruované ŽST Veselí nad Moravou. Nad rámec “Studie proveditelnosti trati Veselí nad Moravou – Blažovice (-Brno)” bude navržena elektrizace trati Bzenec – Moravský Písek.

Stavba je řešena v úseku trati č. 340 (dle knižního JŘ) Brno hl. n. – Uherské Hradiště od km 64,977  do km 88,380 a v úseku trati č. 342 (dle knižního JŘ) Bzenec – Moravský Písek v souběhu s tratí č. 340 (dle knižního JŘ) a pak částečně od km 0,000 do km 1,181. Dominantní rozsah stavby však proběhne na trati č. 340 (dle knižního JŘ)  v úseku Kyjov (mimo) – Veselí nad Moravou (mimo). V ŽST Veselí nad Moravou pak bude provedena pouze elektrizace. Umístění stavby je definováno stávající polohou železniční trati a kolejištěm železniční stanice. Výjimkou jsou přeložky trati mezi Vlkoší a Vracovem, dále pak v lokalitě Bzenec-Olšovec. Zde navržená trať opouští stávající pozemek dráhy a v případě přeložky mezí Vlkoší a Vracovem je přeložka navržena také mimo ochranné pásmo dráhy.