Celkovou rekonstrukci dílen pro výuku odborných předmětů v Integrované střední škole Hodonín kraj podpoří víc než 3 miliony Kč.
Krajští radní schválili podporu projektu Integrované střední školy Hodonín na záchranu a modernizaci frézařských dílen odborného výcviku v areálu školy Jilemnického 2. V rámci rekonstrukce by mělo dojít k celkovému zajištění budovy, která čelila problémům se statikou a hrozilo jí uzavření. Proměnou projdou vnější i vnitřní prostory, včetně sociálního zázemí pro žáky a vyučující. Škola zároveň modernizuje dílny novými stroji – stávající vybavení je z roku 1975.
Celková investice do modernizace dílen vyjde podle odhadů na skoro 33,5 milionu Kč, víc než 30 milionů Kč by měla pokrýt evropská dotace IROPu, víc než 3,3 miliony Kč na opravy pošle Jihomoravský kraj. „Evropské peníze v tomto projektu pomůžou významně, o přiznání dotace jsme byli vyrozuměni už v červnu loňského roku, na vedení kraje potom bylo dorovnat potřebné peníze tak, abychom škole poskytli odpovídající zázemí pro výuku,“ vysvětluje radní pro oblast investic Vladimír Šmerda.
„Škola má za sebou náročné období, kdy ji poškodilo tornádo a budoucí truhláři a tesaři se museli přesunout do náhradních prostor vzdálených přes půl kilometru od areálu. Škody po tornádu by měly vyřešit nové dílny, které by měly v blízkosti školy vyrůst ve druhé polovině roku 2025. Museli jsme ale zasáhnout i tam, kde neřádil živel, ale zub času – a jsem rád, že se tak škola v blízké budoucnosti předvede v úplně novém hávu,“ doplňuje radní pro oblast školství Karel Jurka.
V rámci vybavení chce škola pořídit 12 ks vertikálních konzolových frézek, vč. příslušenství k nim – ty studentům nabídnou možnosti frézovacích, vrtacích a vyvrtávacích prací na malých a středních obrobcích s využitím napříč obory strojírenské výroby. „Rádi bychom montáž a instalaci nových strojů zvládli do konce 1. pololetí roku 2025. Je opravdu důležité, aby studenti pracovali s moderním vybavením co nejdříve, protože je chceme co nejlépe připravit na moment, kdy školu opustí a budou se pohybovat v reálném světě. Odborná výuka musí mít odbornou úroveň – a když ji studenti vidí, jsou i lépe motivovaní,“ říká ředitelka školy Eva Schmidová.