ilustrační obrázek

Veletrhy středních škol odstartovaly v Boskovicích

20.9.2023 11:30
Ve středu 20. září 2023 odstartovaly v Boskovicích první ze série Veletrhů středních škol pod názvem "tak kam". Zúčastnilo se jich 12 středních škol z regionu.

Jejich cílem je pomoct žákům základních škol s výběrem střední školy. Letos se poprvé pod hlavičkou VIM - Vzdělávacího institutu pro Moravu budou konat ve všech okresních městech.

Celkově se veletrhy uskuteční na osmi místech v Jihomoravském kraji. Dvoudenní veletrhy čekají na obyvatele Brna, Břeclavi a Hodonína, jednodenní mohou navštívit lidé z Vyškova, Blanska, Znojma, Tišnova a právě Boskovic. Novinkou je pořádání dnů otevřených dveří ve stejném termínu. Jednotlivé školy se zájemcům otevřou vždy, když se v jejich okrese bude konat Veletrh středních škol. Zároveň se 13. ledna 2024 uskuteční celokrajský den otevřených dveří, kdy budou moct rodiče a žáci zavítat do jakékoliv krajem zřizované střední školy. „Veletrhy jsou místem, kde mohou naši žáci najít své místo v oborové nabídce středních škol. Na jednom místě vždy zjistí nabídku z celého regionu a zároveň se mohou přímo ptát budoucích učitelů a spolužáků. Na každém veletrhu je také stánek, ve kterém nabízí své služby kariéroví poradci. Celkově se jedná o dílek do podpory kariérového rozhodování žáků, který je velmi významný," uvedl Karel Jurka, radní Jihomoravského kraje pro vzdělávání.

Výrazný komunikační koncept veletrhů "tak kam" je provázán s kampaní "nevim kam", jejímž prostřednictvím kraj radil s výběrem budoucího směřování a bořil mýty o některých oborech. Také letos bude v kampani pokračovat. „Obratem po skončení veletrhů budeme spouštět další fázi kampaně, ve které pomůžeme i letošním deváťákům s výběrem střední školy. Opětovně silně zapojíme sociální sítě, které jsou nejefektivnějším nástrojem pro sdělování informací pro žáky základních škol. Letos nás čeká komunikační oříšek ve formě nového systému přihlášek, protože očekáváme, že dle plánů ministerstvo spustí elektronické přihlášky a změní i jejich počet. Oslovili jsme proto zástupce ministerstva, zda se nebudou chtít ke kampani připojit," uvedla Leona Sapíková, ředitelka VIM - Vzdělávacího institutu pro Moravu. Kampaň pro deváťáky v minulém roce získala téměř 1,5 milionu zhlédnutí na sociální síti TikTok a 1,13 milionu na Instagramu. V letošním roce získala stříbrné ocenění v prestižní marketingové soutěži Zlatý středník.

foto - Veletrh škol, Boskovice 01.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 02.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 03.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 04.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 05.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 06.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 07.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 08.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 09.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 10.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 11.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 12.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 13.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 14.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 15.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 16.jpg
foto - Veletrh škol, Boskovice 17.jpg