Jak zaujmout žáky 9. a 8. tříd a poradit jim s výběrem střední školy? To byla hlavní otázka při tvorbě kampaně, kterou vytvořilo brněnské brandingové studio B tým ve spolupráci s VIM - Vzdělávacím institutem pro Moravu.
Výsledek spolupráce získal druhé místo v kategorii „Využití sociálních sítí a influencer marketing“ na prestižní československé soutěži Zlatý středník.
„Cílem kampaně bylo představit možnosti, kam se přihlásit na střední školu, na co myslet při výběru škol a jak přihlášky podat. Samotné tvorbě kampaně předcházela setkání se žáky z cílové skupiny, kteří měli možnost navrhnout komunikační kanály kampaně a třeba i její tonalitu,“ řekl David Geč, zakladatel studia B tým. To se stalo velkým inspiračním zdrojem pro samotnou kampaň, která se odlišovala svým jazykem, ať už vizuálním nebo textovým. Vsázela na nové nosiče, jako jsou mezi mladými lidmi oblíbená vtipná memes, krátká videa nebo sociální sítě, které vládnou zájmu cílové skupiny.
Hlavní tváří kampaně byla influencerka Amy, která studentům prezentovala různé tipy a vyvracela mýty o středních školách a jejich výběru. Hned v prvních dnech po spuštění kampaň získala obrovské dosahy. Na TikToku videa zhlédlo 1,4 milionu lidí, na Instagramu poté 1,13 milionu.
Celá kampaň vznikla pod taktovkou krajské organizace VIM - Vzdělávacího institutu pro Moravu a pod záštitou tehdejšího krajského náměstka Jiřího Nantla. „Kreativní studio B tým uchopilo naše zadání zcela netradičně. Díky tomu se nám povedlo propojit kampaň velké veřejné instituce s mladou generací, přitáhnou masivně její zájem a předat jim tak všechny potřebné informace,“ sdělila ředitelka VIM Leona Sapíková. Kampaň je tak nejlépe hodnocenou kampaní veřejného sektoru v dané kategorii.
Projekt "nevim kam" navíc neskončil pouze u jedné kampaně. „Rozhodli jsme se využít potenciál celé platformy a komunikaci směrem k deváťákům zopakovat. Navíc jsme celý web rozšířili o komunikaci veletrhů středních škol pod názvem tak kam. Další rozvojovou aktivitou je zahrnutí podpory kariérového rozhodování žáků, kterou nově bude dělat právě instituce VIM," dodává Karel Jurka, radní Jihomoravského kraje pro vzdělávání.
Soutěž Zlatý středník je česko-slovenská profesní soutěž hodnotící nejlepší komunikační projekty a firemní interní a externí média vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. V letošním ročníku soutěžilo 659 projektů. Více informací o kampani naleznete zde - https://btym.cz/cs/hej-kamo-proste-nevim-kam, nebo na webu kampaně www.nevim-kam.cz.