Monitoring návštěvnosti pomocí geolokalizačních dat, analýzu kvality nabízených služeb nebo například nové projekty na téma napoleonských válek a židovství v kraji – tyto a řadu dalších aktivit přinese projekt s celým názvem „Zvýšení kvality, rozšíření nabídky a prezentace destinace Jižní Morava“.
Aktivitu Centrály cestovního ruchu Jižní Morava odsouhlasili jihomoravští zastupitelé na svém zasedání 16. února 2023.
„Naším cílem je další zesílení značky „Jižní Morava“, aby byla ještě větším lákadlem nejen pro domácí ale i zahraniční návštěvníky. Celkem tato akce centrály cestovního ruchu přijde na 3,4 milionu korun – polovinu pokryje dotace Ministerstva pro místní rozvoj, polovinu dodá krajem zřizovaná organizace ze svých zdrojů. Povede to nejen ke zkvalitnění turistické nabídky na jihu Moravy, ale rozšíří ji také o nové projekty. Chceme snížit sezónnost návštěv a zvýšit povědomí o jižní Moravě nejen z pohledu volnočasové, ale také v oblasti turistiky konferenční a kongresové,“ popisuje podrobnosti radní pro oblast cestovního ruchu Jiří Kasala.
„Jižní Morava je po hlavním městě Praze dlouhodobě druhým nejnavštěvovanějším regionem ČR. Potýká se ovšem s nevyrovnanou teritoriální i časovou návštěvností. Existují zde místa, která už pociťují určitou přesycenost turisty, a naopak velmi málo známé lokality, které přitom mají velký turistický potenciál. Chceme proto jít cestou posílení teritoriální návštěvnosti, prodloužení sezóny v celém regionu, respektive posílení návštěvnosti v sezóně tam, kde už zájem není tak velký,“ říká radní Kasala.
V rámci rozšiřování nabídky bude centrála hledat také nové cíle, které budou vycházet z historického dědictví té které oblasti kraje, zvýší jejich atraktivitu i mimo hlavní sezónu a podpoří cestovní ruch v méně navštěvovaných oblastech (např. Boskovicko, Slavkovsko, okolí Znojma a další).