ilustrační obrázek

Kámo, tos věděl? Krajská kampaň boří mýty o středních školách jazykem žáků

17.1.2023 13:00
Hodně barev, slang i spolupráce s tiktokerkou Amy. Jihomoravský kraj spouští kampaň, která boří mýty při výběru středních škol a pomáhá s jejich výběrem. Navíc také v angličtině pro zájemce o vzdělávání nejen z Ukrajiny. Žáky osloví na Instagramu i TikToku.

Cíl kampaně je dvojí. Na jedné straně přehledně předat důležité informace, které se týkají způsobu podání přihlášky na střední školy, či odkazy na kariérové poradce, na straně druhé pak upřesňovat nepravdivé mýty, které jsou v lidech často zaryté. „Spousta lidí se mylně domnívá, že na vysokou školu je možné jít pouze z gymnázia, učňovské obory jsou chybně nálepkovány, povědomí o lyceích jako formě středních škol zase chybí. Rozhodli jsme se kampaní mýty bořit a současně dostat důležité informace na jedno místo,” vysvětluje motivace Jiří Nantl, náměstek hejtmana JMK pro oblast vzdělávání, zdravotnictví a strategii chytrého regionu.

Kampaň pod názvem nevim kam, jejímž realizátorem je VIM - Vzdělávací institut pro Moravu, bude probíhat především na sociálních sítích. Na podporu dosahu příspěvků na Instagramu a TikToku je vyčleněno přibližně 150 000 korun. „Obsah sdělení jsme konzultovali s kariérovými poradci a proběhl také marketingový výzkum přímo na základních školách, co cílovou skupinu oslovuje. Vsadili jsme na odvážný vizuál a slangové výrazy, což není u veřejných organizací úplně běžné,” uvedla Leona Sapíková, ředitelka VIM.

Součástí kampaně je také série videí, ve kterých influencerka Amélie Hrabáková (známá na instagramovém profilu Amy's Word a TikToku amuskaa) vysvětluje mimo jiné, že je dobré si dát druhou přihlášku na jistotu, proč vyzkoušet osobnostní test a jak si sama vybrala školu. Kampaň bude na žáky cílit až do začátku března, kdy je poslední termín pro podání přihlášky na střední školy.

WEB: www.nevim-kam.cz

Instagram: https://www.instagram.com/nevim_kam/

TikTok: https://www.tiktok.com/@nevim_kam

Aktuální informace: V testovacím režimu získala videa kampaně za první den přesně 42 000 lajků a nejúspěšnější video má již 150 000 zhlédnutí. Všechny grafické prvky a videa je možné stáhnout a využít do článků.