ilustrační obrázek

Jihomoravský kraj řeší po tornádu na Hodonínsku i vzdělávání dětí

29.6.2021 12:30
Tragédie na jižní Moravě se nevyhnula ani školským objektům, proto kraj nyní pracuje na tom, aby všechny děti měly vytvořeny podmínky pro zajištění vzdělání, a to především od 1. září. Náklady na opravy jednotlivých budov se teprve vyhodnocují.

„Zřizovatelem základních a mateřských škol, které byly ve velkém zasaženy, jsou jednotlivé obce, kde se v současnosti staráme o zmapování škod pro poskytnutí pomoci vlády a Evropské unie. Současně je v řešení několik dobrovolných aktivit ze strany univerzit, nevládních organizací a jiných subjektů na pořádání nejrůznějších druhů táborů pro děti. Zdá se to na první pohled ne tolik důležité, ale rodiče nyní potřebují klid na práci a zároveň, aby o jejich ratolesti bylo postaráno. Naším cílem je nyní vytvoření podmínek pro dostupné vzdělání v zasažené oblasti,“ popisuje situaci Jiří Nantl – náměstek hejtmana JMK pro oblast školství a chytrého regionu.

Tornádo se ale nevyhnulo ani krajským budovám. Nejvíce poškozena byla budova Integrované střední školy v Hodoníně, kterou kraj zřizuje. Zničeny byly učebny praktické výuky pro tesaře, ale i střecha, okna apod.

„Velmi poškozena byla naše Integrovaná střední škola v Hodoníně. Tam řeší aktuálně zabezpečení střechy před dalšími možnými silnými dešti. V podstatě jde o to zajistit opravu do dalšího školního roku, na což máme dva měsíce. Už pracujeme i se záložní variantou, a to využít druhý areál školy, který slouží primárně pro strojní mechaniky. Spolupráci jsme také navázali s tamní obchodní akademií, která může uvolnit prostory v jedné ze svých budov. Náš objekt byl řádně pojištěn, takže s financováním oprav by neměly vzniknout potíže,“ komentuje Jiří Nantl.

Radě Jihomoravského kraje je také předložen návrh, aby se rychle změnily podmínky pro přijímání darů škol, které jsou zřizovány krajem. „Registruji dotazy na možnost podpory zasažených škol. Proto jsem se rozhodl na jednání Rady Jihomoravského kraje, které se koná tuto středu, předložit návrh, aby ředitelé postižených škol měli možnost přijímat dary bez předchozího souhlasu rady kraje. Normálně nad určitou výši potřebují schválení radou. Přátelé konkrétních škol, jejich absolventi a další budou tedy mít možnost je nekomplikovaně podpořit přímo,“ dodává náměstek Nantl.