ilustrační obrázek

Slavnostní zakončení „mistrovství světa“ vinařů

6.9.2020 13:00
V neděli 6. září 2020 byla za přítomnosti hejtmana Bohumila Šimka a jeho náměstka Petra Hýblera na brněnském výstavišti slavnostně ukončena mezinárodní soutěž Concours Mondial de Bruxelles (CMB) a byla zde zároveň oznámena příští hostitelská země. Hejtman Šimek předal vinný pohár coby symbol pořadatelství prezidentovi této prestižní soutěže panu Baudoin Havaux. Centrem světového vinařství se tak v příštím roce stane oblast Ningxia nacházející se v severní části střední Číny.

Areál brněnského výstaviště hostil mezinárodní soutěž vín CMB ve dnech 4. – 6. září 2020. 
„Pro náš kraj to byla velká čest, že jsme se stali centrem světového vinařství. Kdo v této vinařské události roku uspěje, zvýší své zisky až dvacetinásobně. Myslím si, že po organizační stránce, i přes koronavirová opatření, se vše povedlo na výbornou. Degustátorské hvězdy také absolvovaly celodenní výlety po čtyřech vinařských podoblastech a byly jižní Moravou okouzleny,“ řekl jihomoravský hejtman Bohumil Šimek.

Concours Mondial de Bruxelles je jednou z nejprestižnějších a největších mezinárodních akcí ve své kategorii. V letošním 27. ročníku degustovalo a hodnotilo 250 zkušených odborníků ze 46 zemí světa 8 500 přihlášených vín, z toho 370 z České republiky. 
Kromě Jihomoravského kraje byly partnery akce například město Brno, Vinařský fond ČR, Svaz vinařů ČR, Národní vinařské centrum ve Valticích, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava nebo Veletrhy Brno.
Mezinárodní soutěž vín CMB se poprvé konala v roce 1994. V prvních letech hodnocení probíhalo v Bruselu, v roce 2006 začalo být místo hodnocení putovní mezi významnými vinařskými regiony Evropy. Uskutečnilo se např. v Plovdivu (Bulharsko), v Jesolu (Itálie), Guimares (Portugalsko), Luxemburku (Lucembursko), Bratislavě (Slovensko), Aiglé (Švýcarsko) a dalších. Česká republika se účastní soutěže od samého počátku v roce 1994. Cílem klání je vytvořit spolehlivou pečeť kvality pro konzumenty, zajistit výrobcům všeobecně známý prezentační nástroj, respektovaný ve vinařském odvětví i v široké veřejnosti, nebo propagace hostitelského regionu a lokálních partnerů soutěže.