Slovanská epopej, špičková gastronomie, moderní architektura ve vinařství nebo šifrovací hry.
To je jen zlomek témat, na která bude Jižní Morava lákat turisty v tomto roce. Začala už ve čtvrtek na mezinárodním veletrhu Go a Regiontour v Brně.
Jihomoravský kraj se na veletrhu, který se koná v areálu brněnského výstaviště ve dnech 16.-19. ledna, prezentuje ve společné expozici s městem Brnem. V doprovodném programu se postupně představí mj. Národní vinařské centrum i nejlepší regionální pivovary. Tím však výčet doprovodných aktivit pro návštěvníky zdaleka nekončí.
Komunikační kampaň Jižní Morava z jiného úhlu, kterou Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava odstartovala v roce 2019, pokračuje i letos a navazuje na marketingovou komunikaci méně známých, avšak turisticky atraktivních míst či aktivit.
Předběžné statistiky říkají, že v roce 2019 jižní Moravu navštívilo o bezmála 10 % turistů více než rok předtím. Po hlavním městě Praze si destinace Jižní Morava dlouhodobě drží pozici nejnavštěvovanějšího regionu v ČR.
„Zájem o náš region trvale roste. U některých nejpopulárnějších turistických cílů se sice meziroční návštěvnost mírně snížila, naopak tzv. druhé cíle hlásí růst. Většina jihomoravských folklórních, vinařských či hudebních akcí zaznamenala dokonce rekordní návštěvnost,“ konstatuje Pavla Pelánová, ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava.
Kromě turistické nabídky v letošním roce zaměří kraj svou pozornost na připomínku dvacátého výročí vzniku samosprávného Jihomoravského kraje. „Rok 2020 je pro všechny kraje připomínkou 20 let od obnovení krajských samospráv, proto se letos bude Jihomoravský kraj prezentovat jako „dobrý správce“. Spravujeme nejen krajské silnice, školy, nemocnice nebo domovy pro seniory, ale vytváříme také infrastrukturu a zázemí pro turistický ruch. Příkladem je nedávno dokončená lávka spojující Mikulčice a slovenské Kopčany přes řeku Moravu,“ říká Petr Hýbler, náměstek hejtmana.