Informace o zdravotnické dokumentaci

Každý poskytovatel zdravotních služeb s vydaným platným oprávněním k poskytování je povinen vést a uchovávat zdravotnickou dokumentaci v listinné nebo elektronické podobě nebo v kombinaci obou těchto podob a nakládat s ní podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách) a vyhlášky č. 98/2012 Sb., o zdravotnické dokumentaci, ve znění pozdějších předpisů.

Nakládání se zdravotnickou dokumentací v případě zániku oprávnění k poskytování zdravotních služeb

V případě záníku/zrušení oprávnění k poskytování zdravotních služeb poskytovatelů s místem poskytování na území Jihomoravského kraje se při nakládání se zdravotnickou dokumentací Krajský úřad Jihomoravského kraje řídí zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), zejména dle ustanovení § 57-69.

1. V případě že, oprávnění k poskytování zdravotních služeb zaniklo úmrtím poskytovatele, je ten, kdo žil se zemřelým ve společné domácnosti nebo osoba mu blízká nebo vlastník objektu povinen:

  • oznámit neprodleně úmrtí poskytovatele příslušnému správnímu orgánu (Krajskému úřadu Jihomoravského kraje, odboru zdravotnictví),
     
  • zajistit zdravotnickou dokumentaci tak, aby byla chráněna před nahlížením nebo jiným nakládáním neoprávněnými osobami nebo ztrátou.

► Postup předání dokumentace při náhlém ukončení nebo zániku poskytovatele

2. V případě zániku oprávnění na základě rozhodnutí poskytovatele zdravotních služeb je poskytovatel povinen:

  • zveřejnit informaci o ukončení své činnosti alespoň 60 dnů přede dnem zamyšleného ukončení, a to ve zdravotnickém zařízení na veřejně přístupném místě, popřípadě na svých internetových stránkách,
     
  • poskytovatel současně požádá krajský úřad a obec, na jejímž území poskytuje zdravotní služby, o uveřejnění uvedené informace o jeho záměru ukončit poskytování zdravotních služeb nebo o záměru ukončit poskytování zdravotních služeb v organizační složce státu či územního samosprávného celku na jejich úřední desce.
     

Informace o záměru poskytovatele ukončit poskytování zdravotních služeb musí vždy obsahovat:

datum ukončení činnosti,

datum, do kterého lze žádat o předání zdravotnické dokumentace poskytovateli zvoleném pacientem,

adresu pro podání žádosti o předání zdravotnické dokumentace.

Pokud v poskytování zdravotních služeb nepokračuje jiný poskytovatel, přebírá zdravotnickou dokumentaci včetně jejího soupisu Krajský úřad Jihomoravského kraje (viz níže).

3. V případě zániku oprávnění na základě rozhodnutí krajského úřadu:

  • je poskytovatel povinen předat zdravotnickou dokumentaci a její soupis krajskému úřadu do 10 dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí.
     

Při převzetí zdravotnické dokumentace postupuje krajský úřad podle ustanovení § 63 zákona o zdravotních službách. Zdravotnická dokumentace je krajskému úřadu nebo jinému poskytovateli předávána na základě předávacího protokolu, který obsahuje soupis dokumentace, identifikační údaje předávajícího a přebírajícího, datum a účel převzetí.

Soupis dokumentace obsahuje:

⇒ jména, příjmení a data narození nebo rodná čísla pacientů,

⇒ celkový počet předávané zdravotnické dokumentace.

Obdobně se postupuje, předává-li zdravotnickou dokumentaci poskytovatel zdravotních služeb jinému poskytovateli.

►Postup poskytovatele při předání zdravotnické dokumentace Krajskému úřad JMK

Oznámení o záměru ukončit poskytování zdravotních služeb a žádosti o zdravotnickou dokumentaci zasílejte na adresu:

Krajský úřad Jihomoravského kraje
Odbor zdravotnictví
Žerotínovo nám. 3
601 82 Brno

nebo datovou schránkou ID DS: x2pbqzq